Ajánlatkérés

Vegye fel velünk a kapcsolatot személyesen, vagy hagyjon üzenetet!

Ajánlatkérés
Vissza a bejegyzésekhez

Utazás a nyomdai tervezők agyában

2016.
04.
19.

Különleges kalandozás a profi nyomdai szemlélet mélységeiben

 A betűk érzelmi ereje  

Mi különbözteti meg a szemünket vonzó nyomdai anyagot az átlagos változattól (aminek esélye sincs arra, hogy átlépje az ingerküszöbünket?)

A profi nyomdai szemlélet, amitől lenyűgözve és szájtátva figyeljük az elképesztően új koncepciókat, melyek a nyomdából kikerülnek!

Egy izgalmas utazásra invitálunk titeket a professzionális nyomdamesterek agyába: most kiderül, mi a lehengerlő nyomdai megoldások titka!

A betűk formája is hat a hangulatunkra, mikor olvasni kezdünk egy könyvet?

Albert Trulls szerint a betűk megfelelő kiválasztása a tökéletesebb szórakozást és a megértést szolgálja!

 

Albert Trulls: A betűk érzelmi értéket adnak az üzenethez

Hogyan jelenhet meg a nyomtatásban szereplő szöveg művészi, embereket elbűvölő formában? Ezzel a kérdéssel foglalkozik a tipográfia tudománya.

A tipográfia a nyomdaipar betűtervezéssel foglalkozó oldala, mely esztétikai és célszerűségi szempontok alapján használ bizonyos betűfajtákat. Albert Trulls grafikai tervező szerint a betűk kiválasztása esszenciális érzelmi értékkel gazdagítja az üzenetünket.

A kiadványok betűtípusát kiválasztó nyomdai szakértőnek óriási a felelőssége egy könyv meggyőzőerejében. Az adott betűtípus ugyanis csak akkor fog működni, ha összhangban van a könyv üzenetével: a betűk érzelmi alapú hangulata a szöveg befogadásának élményét is befolyásolja.

A profi tipográfusok tehát a kiadvány egészének hangulatát, filozófiáját is tekintetbe kell vennie, mikor betűtípust választ egy adott könyvhöz.

Óriási feladat, hogy a nyomtatott betűk plusz érzelmi töltetet adjanak a szavaknak!

 

A betűkkel megidézett emóciók szenzációs olvasásélményt generálnak!

A nyomdai tervezés egy másik ága viszont a betűkben megjelenő szabadságot, a hagyományos tervezési szabályoktól való elszakadást tekinti vezérelvnek.

Erről az izgalmas irányról írunk a továbbiakban, ami a betűk tervezésével a brandépítéshez, a vásárlói érdeklődésének felkeltéséhez segíti a márkákat!

 

A kézzel írt betűk brandépítő ereje.

A nyomdában zajló folyamatok nemcsak a technológiai eszközök finomhangolásáról és a határidők betartásáról szól!

Újabban arról is, hogy milyen betűtípusok rögzítik a nagy cégek márkáit a vásárlók fejében–igen, a marketing a nyomdai tervezés területén is egyre lényegesebb!

 

 

Bepillantást adunk a nyomdai tervezők agyában örvénylő egyik legizgalmasabb területére, a betűtípusok tervezésébe.

Nézzük, mit gondol erről a kérdésről Von Glitschka, aki a brandek kézzel írt betűit a vásárlók felé történő bizalomépítés kulcsmomentumának tekinti.

 

Von Glitschka: A márka kézzel írt betűje vonzza a tekintetet

A Glitschka Studio figyelemfelkeltő designelemekkel és illusztrációkkal teszi emlékezetessé a kisebb és nagyobb globális brandeket.

A Glitschka szakértője szerint kevés dolog kelti fel annyira az emberek figyelmét, mint egy brand kézzel írott betűcsoportjának megjelenése.

A nagy cégek egyéni, jellegzetes és kézzel írott betűi mélyebben rögzítik az adott terméket/szolgáltatást az emberek gondolataiban, és a vásárlások számát is alaposan felpörgeti-ez von Glitschka elmélete.

A személyes betűk szimbolizálják a cég működését, tökéletes egyensúlyt jelentenek a tervezés érzékenysége és az illusztrálás elevensége között. Glitschkáék szerint egy szabványos, standard betűtípus sosem fogja ugyanazt az élményteli tapasztalatot nyújtani a vásárlóknak, mint egy személyre szabott, élő és egyedi kézzel írott betűtípus. A kézzel írt, dinamikus betűtípus egyfajta szabadságot ad, ami vonzza a tekintetet.  

A betűtípusok kialakítása, a tipográfiai tervezés tehát egyfajta művészet is lehet. A merev szabályok lazítása, a kis és nagybetűs módszerek keverése vált ki igazi izgalmat az emberekből.

A tervező szerint nemcsak a brand betűinél kell egyediségre, a szabályos formák közül való kirobbanásra törekedni, hanem a márkaembléma kitalálásakor is.

Mert az olvasók, a vásárlók ezekre a különleges, átlagtól eltérő (betű)formákra lesznek kíváncsiak!

HÉTKÖZNAP 800-1700
HÉTVÉGÉN ZÁRVA

 

Új generációs zsebbélyegzők készleten

2020.
09.
08.

Tudják, nálunk a bélyegző tényleg csak 10 perc!

Tovább olvasom

HP 106A (W1106A) gyári, eredeti tonerek

2020.
09.
08.

HP 106A (W1106A) gyári, eredeti tonerek folyamatosan készleten!

Tovább olvasom

Nyomtatópapír folyamatosan készleten

2020.
09.
07.

A Tonerklinikán csak kiválló minőségű papírt találsz

 

Tovább olvasom
További bejegyzések
Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre és maradjon naprakész!