Ajánlatkérés

Vegye fel velünk a kapcsolatot személyesen, vagy hagyjon üzenetet!

Ajánlatkérés
Vissza a bejegyzésekhez

Utazás a nyomdai tervezők agyában

2016.
04.
19.

Különleges kalandozás a profi nyomdai szemlélet mélységeiben

 A betűk érzelmi ereje  

Mi különbözteti meg a szemünket vonzó nyomdai anyagot az átlagos változattól (aminek esélye sincs arra, hogy átlépje az ingerküszöbünket?)

A profi nyomdai szemlélet, amitől lenyűgözve és szájtátva figyeljük az elképesztően új koncepciókat, melyek a nyomdából kikerülnek!

Egy izgalmas utazásra invitálunk titeket a professzionális nyomdamesterek agyába: most kiderül, mi a lehengerlő nyomdai megoldások titka!

A betűk formája is hat a hangulatunkra, mikor olvasni kezdünk egy könyvet?

Albert Trulls szerint a betűk megfelelő kiválasztása a tökéletesebb szórakozást és a megértést szolgálja!

 

Albert Trulls: A betűk érzelmi értéket adnak az üzenethez

Hogyan jelenhet meg a nyomtatásban szereplő szöveg művészi, embereket elbűvölő formában? Ezzel a kérdéssel foglalkozik a tipográfia tudománya.

A tipográfia a nyomdaipar betűtervezéssel foglalkozó oldala, mely esztétikai és célszerűségi szempontok alapján használ bizonyos betűfajtákat. Albert Trulls grafikai tervező szerint a betűk kiválasztása esszenciális érzelmi értékkel gazdagítja az üzenetünket.

A kiadványok betűtípusát kiválasztó nyomdai szakértőnek óriási a felelőssége egy könyv meggyőzőerejében. Az adott betűtípus ugyanis csak akkor fog működni, ha összhangban van a könyv üzenetével: a betűk érzelmi alapú hangulata a szöveg befogadásának élményét is befolyásolja.

A profi tipográfusok tehát a kiadvány egészének hangulatát, filozófiáját is tekintetbe kell vennie, mikor betűtípust választ egy adott könyvhöz.

Óriási feladat, hogy a nyomtatott betűk plusz érzelmi töltetet adjanak a szavaknak!

 

A betűkkel megidézett emóciók szenzációs olvasásélményt generálnak!

A nyomdai tervezés egy másik ága viszont a betűkben megjelenő szabadságot, a hagyományos tervezési szabályoktól való elszakadást tekinti vezérelvnek.

Erről az izgalmas irányról írunk a továbbiakban, ami a betűk tervezésével a brandépítéshez, a vásárlói érdeklődésének felkeltéséhez segíti a márkákat!

 

A kézzel írt betűk brandépítő ereje.

A nyomdában zajló folyamatok nemcsak a technológiai eszközök finomhangolásáról és a határidők betartásáról szól!

Újabban arról is, hogy milyen betűtípusok rögzítik a nagy cégek márkáit a vásárlók fejében–igen, a marketing a nyomdai tervezés területén is egyre lényegesebb!

 

 

Bepillantást adunk a nyomdai tervezők agyában örvénylő egyik legizgalmasabb területére, a betűtípusok tervezésébe.

Nézzük, mit gondol erről a kérdésről Von Glitschka, aki a brandek kézzel írt betűit a vásárlók felé történő bizalomépítés kulcsmomentumának tekinti.

 

Von Glitschka: A márka kézzel írt betűje vonzza a tekintetet

A Glitschka Studio figyelemfelkeltő designelemekkel és illusztrációkkal teszi emlékezetessé a kisebb és nagyobb globális brandeket.

A Glitschka szakértője szerint kevés dolog kelti fel annyira az emberek figyelmét, mint egy brand kézzel írott betűcsoportjának megjelenése.

A nagy cégek egyéni, jellegzetes és kézzel írott betűi mélyebben rögzítik az adott terméket/szolgáltatást az emberek gondolataiban, és a vásárlások számát is alaposan felpörgeti-ez von Glitschka elmélete.

A személyes betűk szimbolizálják a cég működését, tökéletes egyensúlyt jelentenek a tervezés érzékenysége és az illusztrálás elevensége között. Glitschkáék szerint egy szabványos, standard betűtípus sosem fogja ugyanazt az élményteli tapasztalatot nyújtani a vásárlóknak, mint egy személyre szabott, élő és egyedi kézzel írott betűtípus. A kézzel írt, dinamikus betűtípus egyfajta szabadságot ad, ami vonzza a tekintetet.  

A betűtípusok kialakítása, a tipográfiai tervezés tehát egyfajta művészet is lehet. A merev szabályok lazítása, a kis és nagybetűs módszerek keverése vált ki igazi izgalmat az emberekből.

A tervező szerint nemcsak a brand betűinél kell egyediségre, a szabályos formák közül való kirobbanásra törekedni, hanem a márkaembléma kitalálásakor is.

Mert az olvasók, a vásárlók ezekre a különleges, átlagtól eltérő (betű)formákra lesznek kíváncsiak!

101 mellék - üzlet, értékesítés 
102 mellék - bélyegzőkészítés
103 mellék - szerviz 

HÉTKÖZNAP 800-1700
HÉTVÉGÉN ZÁRVA

 

Xerox Phaser3020/ WorkCentre3025 nyomtató toner utántöltése a Tonerklinikán

2017.
01.
12.

A Xerox kis irodai, otthoni lézernyomtató újdonsága, a Xerox Phaser3020 és a WorkCentre3025 . gyártó mind a két készülékhez egy kezdő, csökkentett, úgynevezett demó kazettát biztosít. A Tonerklinikán ez sem okoz problémát. A toner felújítása során felszabadítjuk a kapacitást teljes értékűre, így nem szükséges még egy új tonert vásárolni.

Tovább olvasom

Újdonság! Ricoh SP100 és SP201 toner utántöltés!

2017.
01.
12.

Nemrégen dobta piacra a Ricoh új kisirodai nyomtatócsaládját. Jellemzően a gyári kellékanyagok kifejezetten drágának mondhatóak, ráadásul nehezen beszerezhetőek.

Tovább olvasom

Mikor kell cserélni a nyomtatódobot vagy a tonert?

2017.
01.
12.

4 apró jel, amiből kiderül, hogy valamin változtatni kell

Tovább olvasom
További bejegyzések
Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre és maradjon naprakész!